Dodatek mieszkaniowy
Dla kogo dodatek mieszkaniowy.
Prawo do uzyskania dodatku mieszkaniowego przysługuje:
- osobom posiadającym tytuł prawny do lokalu – należy okazać stosowny dokument potwierdzający posiadany tytuł prawny do lokalu,
- gdy powierzchnia lokalu w przeliczeniu na liczbę członków gospodarstwa domowego nie przekracza:
- dla 1 osoby - 35 m2
- dla 2 osób - 40 m2
- dla 3 osób - 45 m2
- dla 4 osób - 55 m2
- dla 5 osób - 65 m2
- dla 6 osób - 70 m2
3. jeżeli średni miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku o dodatek mieszkaniowy nie przekracza:
- 40% kwoty przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w gospodarstwie jednoosobowym
- 30% kwoty przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w gospodarstwie wieloosobowym.
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego – musi być potwierdzony przez zarządcę domu lub inną osobę uprawnioną do pobierania należności za lokal mieszkalny – do pobrania na stronie internetowej lub osobiście w siedzibie Ośrodka,
- Dokument potwierdzający wysokość ponoszonych w miesiącu poprzedzającym dzień złożenia wniosku – wydatków związanych z zajmowaniem lokalu.
- Zaświadczenia o wysokości dochodów wnioskodawcy i wszystkich członków gospodarstwa domowego – dokumenty potwierdzające wysokość dochodów osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym z trzech pełnych miesięcy kalendarzowych, poprzedzających datę złożenia wniosku – według definicji dochodu z ustawy o świadczeniach rodzinnych t. j. dochód netto.
- Inne niezbędne dokumenty o które organ może wezwać w celu weryfikacji informacji i danych zawartych we wniosku i deklaracji oraz oświadczeniu.
Termin i sposób załatwienia
Dodatek mieszkaniowy przysługuje na okres 6 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku.
Postępowanie w sprawie przyznania dodatku mieszkaniowego kończy się wydaniem decyzji administracyjnej w terminie 1 miesiąca.
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, które wnosi się za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Skwierzynie.
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Gdzie można złożyć wniosek?
Ośrodek Pomocy Społecznej w Skwierzynie przy ul. Batorego 15, pokój nr 4 na parterze budynku w poniedziałki, wtorki i czwartki w godzinach od 7:15 do 15:15, w środy w godzinach od 7:15 do 16:15, telefon: 95 7171-412, 95 7170-928, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Przypominamy, że w piątki nie obsługujemy petentów - ten dzień poświęcamy pracy nad decyzjami oraz wnioskami które do nas wpłynęły.